Menulis Surat Lamaran Kerja Bahasa Inggris

.

Menulis Surat Lamaran Kerja Bahasa Inggris yang berupa tips untuk membantu orang yang kehilangan pekerjaan atau ingin mendapatkan pekerjaan, Surat lamaran ini hanya referensi atau perbandingan dalam membuat Surat lamaran untuk melamar di perusahaan yang anda inginkan.



Kebanyakan pelamar terburu-buru dalam membuat Surat lamaran kerja dan akhirnya gagal untuk mendapatkan pekerjaan. Sebelum membuat Surat lamaran, seseorang akan membaca dengan teliti dan memperhatikan ejaan bahasa yang digunakan sudah benar atau belum. Di bawah ini merupakan tips untuk menulis Surat lamaran dan sebagai bahan pertimbangan untuk permohonan Pekerjaan.

Tips menulis Surat lamaran dalam bahasa Inggris di bidang IT

March 10, 2011
Dear
Personnel Director
PT. Langlang Buana
Jl. Hutan Karet No.20
Jakarta Barat

Dear Personnel Director:
I am a graduate student in Computer Science at Gajah Mada University, and I will be awarded an M.S. degree in June 2010. I am currently looking for a position related to Database/Graphics Package Design in the research and development department of a major company.

Before coming to Gajah Mada University, I designed, supervised, and completed a CAD system. The function covers vector, character and curve generation, windowing, shading, and transformations.

At Gajah Mada University, my research work involves Compilation of Relational Queries into Network DML. To enhance my background, I have taken some courses in computer graphics and database, and I have experience in and an understanding of the design of databases. With this strong background, I certainly believe that I am competent to meet challenging tasks and can make a good contribution to your company.

Enclosed is my resume, which indicates in some detail my training and experience. I sincerely hope that my qualifications are of interest to you and that an interview might be arranged at your convenience.

Thank you for your consideration. I look forward to hearing from you soon.

Sincerely yours,

Your Name

Bersikap jujur dalam membuat aplikasi Surat lamaran kerja akan membantu seseorang untuk mendapatkan suatu pekerjaan yang di iringi DOA kepada Yang Maha Kuasa, semoga tips menulis Surat lamaran kerja dalam bahasa inggris di atas dapat membantu dan Admin merasa senang atas kunjungan saudara di blog ini terima kasih.

Related Posts by Categories :



video

 
Contoh Surat Lowongan Kerja | Prevent of MSI is proudly powered by Blogger.com | Template by o-om.com